En Comú Podem Mataró ha presentat aquest matí les línies mestres del programa electoral pel que fa a generar ocupació i sobre el futur del Tecnocampus. En una roda de premsa organitzada davant de l’edifici de la universitat, Sergi Morales ha recordat que Mataró continua essent la ciutat de més de 50.000 habitants de Catalunya amb la taxa d’atur més alta. Per això, En Comú Podem Mataró proposa crear el nou servei Mataró Activa. Segons Morales, “aquest nou servei integrarà els serveis d’ajuda a la creació d’empresa, la incubadora d’empreses, l’orientació i suport en la recerca de feina, els serveis de suport a les persones autònomes, l’assessorament en cooperativisme i altres formes d’economia social, i les activitats de promoció de ciutat”. Des d’en Comú Podem Mataró, també es vol garantir que cada persona aturada, que ho sol·liciti, tingui un seguiment personalitzat del Servei d’Ocupació de Mataró (SOM), la qual cosa ha de comportar un reforç de la plantilla del servei.
Pel que fa al Tecnocampus, la número tres de la candidatura, Alejandra Lara, ha declarat: “volem vincular el Tecnocampus amb les necessitats d’ocupació de les noves activitats econòmiques de la ciutat, per tal d’assegurar que el talent es quedi i es desenvolupi a Mataró”. A seu torn, Morales assegurava que “lluitarem per aconseguir que el Tecnocampus es converteixi en una universitat pública i, mentrestant, incrementarem el nombre de beques per facilitar l’accés a tothom”. Una altra de les prioritats que es marquen és la d’impulsar plans de millora dels polígons industrials, amb una visió integradora en l’entorn urbà, millorar els accessos, la mobilitat interna, la gestió de residus, serveis tecnològics, servei a les empreses i ales persones, per dinamitzar el teixit empresarial, i ser atractiu per ubicar empreses de valor afegit generadores d’ocupació de qualitat.
Sergi Morales també ha volgut emfatitzar que des d’En Comú Podem Mataró “crearem un pol de desenvolupament agrari, aprofitant la zona protegida de les Cinc Sènies i Mata, coordinat amb una política activa de mercats i gastronomia, que aposti pel producte de qualitat, Km. 0 i ecològic”. I sobre el Mataró Parc, a pregunta dels periodistes, ha afirmat que “rebutgem la instal·lació i/o ampliació de grans superfícies comercials fora de la trama urbana, o que encara que es trobin a dins, no representin una integració real amb el teixit comercial i l’espai públic existent”. I sobre el comerç, Alejandra Lara afegia: “volem impulsar el desenvolupament de zones comercials en els eixos comercials ja existents a la ciutat que ajudin a dinamitzar el comerç actual i en millorin l’oferta”.