La denuncia de Mataró va destapar un cas de mala praxi de l’empresa comercialitzadora, que cobrava un sobrecost il·legal per cada bombona, que és habitual també a altres poblacions
El grup parlamentari Plurinacional de SUMAR ha registrat, aquest dilluns passat, una sèrie de preguntes a la Mes del Congrés, dirigides al Govern, per conèixer quines accions s’han pres al respecte del cas del sobrecost que havien de pagar a l’empresa comercialitzadora els clients de gas butà.
Fa uns dies, diversos mitjans de comunicació publicaven la notícia d’una presumpta estafa al barri de Cerdanyola de Mataró, en la qual de manera sistemàtica es cobrava des de l’empresa comercialitzadora al detall un preu superior per les bombones de butà, de fins a 5€ per bombona.
A partir d’aquesta publicació s’ha pogut conèixer que aquest no és un fet aïllat, i que aquesta mala praxi s’ha convertit en habitual en moltes altres poblacions, desconeixent-se avui dia l’abast de llars que podrien haver estat estafats.
En Comú Podem, a través del grup parlamentari de SUMAR, del qual forma part, ha registrat una pregunta al Govern perquè expliqui quines mesures ha establert per a conèixer l’abast d’aquesta suposada irregularitat i per conèixer quines sancions s’haurien d’aplicar a l’empresa comercialitzadora de confirmar-se les irregularitats. També es demana al Govern quines compensacions es duran a terme a les famílies afectades i quines mesures s’establiran per a assegurar que no torni a ocórrer.