Kinder City o les ciutats del segle XXI que ja estem creant
En Comú Podem explica la seva proposta de ciutat amable per Mataró amb la projecció del documental «Kinder City», acompanyats dels regidors i l’eurodiputat Ernest Urtasun
El darrer divendres 5 de maig, a la Biblioteca Antoni Comas, vam visualitzar el documental “Kinder City”, realitzt pel Grup Europarlamentari dels Verds/ALE. A l’acte, hi van intervenir la nostra regidora d’habitatge, Sarai Martínez, l’alcaldable Sergi Morales i l’Eurodiputat i diplomàtic d’En Comú Podem, Ernest Urtasun. El documental va ser una projecció de les transformacions que ciutats com Milan, Amsterdam o Barcelona estan fent gràcies a les polítiques urbanes que els governs progressistes com el de l’Ada Colau estan aplicant, amb la mirada cap a una ciutat del segle XXI.
Es van posar sobre la taula dades interessants que recolzen aquestes mesures de transformació urbana; segons dades de la Diputació de Barcelona, 7 de cada 10 habitants de Mataró es desplacen dins de la ciutat a peu, en bici o en bus. Una altra dada que és alarmant, és que, segons ISGlobal (font), fins a 32 mataronins moren de manera prematura per culpa de la contaminació atmosfèrica. Aquesta situació és el que forces progressistes d’arreu d’Europa, afirmava Urtasun, hagin encetat mesures de pacificació de carrers i recuperació de l’espai públic.
L’alcaldable Sergi Morales va remarcar la necessitat d’obtenir l’alcaldia per poder executar polítiques ecologistes a la ciutat de Mataró i va recordar que En Comú Podem és l’únic espai polític que aposta per aquestes transformacions urbanes. Al programa, un conglomerat de mesures demostren ser l’única opció per a fer-hi front:
- Incrementarem els carrers per a vianants o “vies cíviques” que connectin els diferents barris de la ciutat.
- Implantarem un nou servei públic de bicicletes elèctriques compartides a la ciutat per impulsar una major utilització de l’anella ciclista i una millora de la salut.
- Potenciarem el servei de Mataró Bus, amb una millora de les freqüències dels busos fins a un màxim de 15 minuts i reubicarem les parades perquè siguin més funcionals.
En definitiva, el documental “Kinder City” ens va ensenyar que la concepció de la ciutat europea del segle XXI ha de ser més amable. La ciutat amable, doncs, és l’antítesi de la ciutat estructurada únicament al servei del vehicle i l’interès privat. La ciutat amable ha de posar la seva atenció en la millora gradual de les condicions de vida del conjunt de la població.